Enhedslisten Rebild er med i det nye byråd

Enhedslisten i Byrådet

Enhedslisten Rebild har fået en plads i det nye byråd. Jeg og vi glæder os til at komme i gang i januar 2022. Jeg havde ønsket at komme i Teknik, Miljø- og Bæredygtighedsudvalget, og det kom jeg, og desuden kom jeg ved konstitueringen i Fredningsnævnet, i bestyrelsen for Rebild Forsyning og blev suppleant i Reno nord.
Enhedslisten vil arbejde hårdt for at bæredygtighed bliver tænkt ind i alle beslutninger i udvalget og i byrådet. Vi vil generelt have, at der skal være større fokus på miljø og klima, og vi ønsker mere vild natur.
Vi vil foreslå, at vi i kommunen beregner klimaaftrykket for alle indkøb (naturligvis med en nedre grænse), og at klimaaftrykket indgår sammen med pris og kvalitet som faktorer i den kommunale indkøbsstrategi.

Vi har lokalt i Enhedslisten Rebild arbejdet med vores politik på alle kommunens områder.
Vi vil have stor fokus på specialområdet, børn (dagpleje, børnehaver, sfo og skoler) med henblik på bedre trivsel og stimulering af børnene samt ældres livsvilkår og trivsel. Dette og andre tiltag, som vi vil arbejde med, skal bidrage til at sikre gode arbejdsforhold for alle ansatte i Rebild Kommune.