Klar til kommunalvalg!

Enhedslisten Rebild er klar til kommunalvalget d. 16. november

Enhedslisten Rebild har valgt Flemming Larsen, 53 år og elektriker fra Nørager, som vores spidskandidat.  Læs mere om Flemming via linket:

Efter 4 år udenfor byrådet, er Enhedslisten Rebild klar til at søge indflydelse og sætte et stærkt aftryk på udviklingen i Rebild Kommune.

Ny politisk kurs. Konkrete klima-, miljø- og naturindsatser er vigtigere end nogen sinde. Vi arbejder for at styrke den borgernære velfærd. Forebyggende sundhedsindsats og mindske uligheden. Flere hænder i dagtilbud og mere tid og tryghed i ældreplejen. Et skolevæsen med fokus på børns trivsel og læring. Gøre op med kontrolsystemer, hvor alt for meget skal måles og vejes.

Det skal være trygt og godt at bo i hele Rebild Kommune. Kultur og fritidsaktiviteter skal binde os sammen og medvirke til at styrke fællesskabet. I Rebild Kommune skal vi passe godt på hinanden. Det indebærer også en værdig flygtninge og indvandrer politik.

Som arbejdsplads skal Rebild Kommune være ansvarlig for udvikling af medarbejdernes faglige kompetencer, sikre trivsel og et godt arbejdsmiljø. Det er garantien for god opgaveløsning. For os handler det om tillid, retfærdighed og samarbejde.

Enhedslisten går til valg på følgende temaer:

• Grøn omstilling: Klima, miljø og natur
  • Velfærdsforbedringer: Flere hænder og lige adgang til sundhed
  • Lighed mellem mennesker og mellem land og by
  • Demokratisk ejerskab – sammenhængskraft og ansvar
  • Kultur og fritid – det vi gør sammen
  • Stærke fællesskab med plads til alle

Efter sommerferien præsenteres vi valgprogram samt flere kandidater